tisdag 16 oktober 2012

Slappt

Idag är det segt. Gick ut på promenad på morgonen. Sen har jag sovit. Maken har med sig Lexi till jobbet idag. Hon är som en svans efter mig. Är jag borta säger maken att hon ligger vid dörren och väntar på mig. Det är precis som om hon känner på sig att tanten inte är som hon ska. Så idag fick vi dela på oss. Men det är tomt i huset när hon inte är här.
Ikväll är sista kurstillfället på klubben så då ska vi vara ett team igen. Vi har i läxa att leka med våra hundar. Kommer inte gå in på detta då jag vet att vissa av er dör av ointresse. Snällt va. Tanten är smart ibland faktiskt. I allafall så är leken inte så naturligt för alla människor. Jo, med en leksak funkar det men utan det. Bara du och din hund? Jag och Lexi kan. Så jag är lugn. Bara jag har skinnhandskarna på mig. Apportören i henne gör att hon gärna vill hålla fast i något. Mina händer vill jag ha kvar en stund till.. Nog om detta.

Igår hämtade jag mina nya glasögon. Berättade ju att tanten hade med sig ett gäng hem. Men alla jag visade dem för rynkade lite på näsan. Vilket var bra så jag inte väljer "fel". Lämnade tillbaka alla och sa att jag väntar lite. Hade dessutom hittat de gamla.
Tjejen i butiken plockade genast fram ett par som hon tyckte jag skulle pröva. De satt som en smäck! Hon förklarade att även om de hetaste bågarna är stora som cyklop och med feta bågar, eller de där pilotbrillorna som är stentuffa, men jag ser ut som en ledsen hund i dem, så är det viktigt att de ska passa DIG. De blir inte tuffa eller snygga bara för att de är trendiga.
Fan, jag såg ut som ett par glasögon hela jag. Tanten försvann bakom brillorna.
Men de där hon visade var fin fina! Markerande bågar men inte för stora rutor, om ni förstår. Lite rött i dem också. Kändes skitbra. Beställde dem.
Sen kom sms:et om att de var klara.

Jag åkte in. Hon babblade på. Jag tänkte: GE MIG DEM!!!!

Provade. Blev lite nervös. Ni vet den där känslan när man har varit hos frisören. De sprayar och tuperar så man ser ut som en riktig dam. Man vill bara springa ut sätta sig i bilen. Dra ner allt hår och man ber till Gud att det är en snygg frilla när man fixat i ordning den själv. Vissa gånger gick det andra gånger blev man besviken men burret växte ändå ut. Nu för tiden har jag lyxen att min frisör säger att jag få fixa till det själv så jag känner mig nöjd. Gillas!
Åter till glasögonen. Man tar inte på sig dem i butiken utan småspringer till bilen. Slänger upp dem på näsan. Sen speglas det jävlar. Åt alla håll och kanter vrider man på huvudet. Jo, det känns bra. Säker ska man vara när man beställer dem men man har olika dagar som ni vet. Glasögonen ska alltid kännas bra. Annars har man slängt några tusenlappar i sjön.
Känner mig fin i mina. Fint.
Gjorde flera försök att ta kort för att ni ska få se. Men de blev inget bra. Så ni får se mig en annan gång här. Eller om vi möts på riktigt. Som dessutom är mycket trevligare.

Nu ska jag pilla i mig lite lunch. Ska röra ihop bönor, krossade tomater, lök och massa kryddor. Få nog bli en avokado till det. Ska laga middag till familjen sen så då får det bli en smidig lunch nu. M a t b l o g g. Hehe.

Ta hand om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar