onsdag 17 oktober 2012

Pluskontot/mor och dotter tid

Såja. Nu har jag fixat lite i smyg och ska överraska dottern. Hon är nämligen rätt klok. Häromdagen uttryckte hon att hon vill vara själv med mig. Hmm. Fattade inte först. För vi är tillsammans mycket. Men "bara" här hemma, affären, skogen.
När pappan var ledig på fredagar förra hösten hittade de på en massa skojiga saker. S j ä l v a.
Jag hittar gärna på saker med andra. Och tror också att dottern tycker det är kul. Och det gör hon nog. Men hon vill ha ensamtid med mig. Såklart. Vad dum man är i bland.
Men! På fredag sticker vi till badhuset.
Och nästa söndag har jag bokat in henne på en ridlektion på Vissmålen. Så nu ligger jag snart på pluskontot hos henne. Hon älskar ju hästar. Men tycker inte det är jätteroligt att bara rida runt runt på någon ponnyridning. Det har hon gjort så många gånger nu.
På Vissmålen kan man boka gång för gång. De få lära sig styra hästen i slalom med mera. Med föräldrar/vuxen till hjälp förstås. Ska bli kul.
Barnen hjälper minsann till att få en att må bra och de påminner oss vuxna ibland hur vi ska tänka.

Har duschat. Bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar