lördag 27 oktober 2012

Skithund

Lexi körde snörace på tävlingsplanen idag. Vi kom på en femteplats med skitpoäng. Nollade ett moment. När jag åkte hem skulle jag minsann lägga ner lydnaden (igen). Istället vara med på andra sätt i klubben, och ha Lexi till kuliga saker.
Nu känns det lite bättre. Vi kör väl på som vanligt. Kommer vi framåt är det bra annars få jag vara nöjd så länge hon är lycklig. Hon gillar att spralla när det är tävling och det kan väl vara kul för publiken i alla fall. Skithund. (Säger jag med kärlek).

Kom hem. Tomt hus. Somnade i två timmar. Vaknade av att dreglet låg fint från mungipan till kudden.

Dottern är hos mormor och morfar. Maken hockey. Jag är alltså home alone.

Har precis sett "Simon och ekarna". En fantastisk film. Du måste se den. Vacker miljö, genomtänkt. En pojkes tankar om att känna att man inte passar in. Vänskapen som är lika stark som ett gäng kedjor. En mors kärlek till sitt barn men hon vet inte hur hon ska uttrycka den. En faders stolthet.
Ja en väldigt gripande och stark film.
Så här sitter tanten. Tänt ljus. Tänder ljus till förbannelse denna årstid. Älskar doften, skenet och stämningen som det ger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar