fredag 5 oktober 2012

Ser dåligt ut

Hej på Dig. Har inget speciellt att förtälja. Fredag. Skönt. Dottern är frisk och full av energi igen. Fint. Ikväll sover hon hos mormor och morfar.
Tanten och maken har hyrt film. Hoppas vi ser den snart så den är slut innan 21. För då lär mina ögonlock gå ner för sömn. En kopp kaffe ska nog göra susen förstås. Vill ju inte vara tråkigaste frun i världen.

Jag är gelögd. Stavas det så? Har kollat synen idag. Liten försämring. Men att jag är gelögd visste jag inte. Inget som syns men som finns inuti.
Har med mig fyra brillor hem. Maken grymtar illa på alla. Han har kanske också fel på synen eller har jag valt så illa?

Idag när jag åkte genom samhället så lade de om taket på ett hus. På andra sidan vägen stod en gubbe och tittade. Han verkade tycka det var intressant. Ja är man pensionär så är man. Undra vad jag ska stå och glo på om jag blir pensionär? Räkna alla bilar här utanför som kör för fort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar