söndag 14 oktober 2012

Avkoppling

Helgen i lite bilder.
Njutit av familjen. Haft besök av söta Freja och pappan Markus. Vi har varit i skogen. Busat. Lagat god mat. Bakat. En härlig helg som avslutades med besök hos världens bästa mamma och pappa.
Jag har kommit på att baka med barn är så himla avkopplande för hjärnan. Jag brukar förbereda så att alla ingredienser är måttade i små skålar. Ställer fram allt och så får de små själva hälla i allt i en bunke. På så vis slipper man allt överflöd på bordet i form av påsar, smulor med mera och man är helt uppe i det man håller på med just nu. Där hinner jag inte tänka på en massa annat utan bara baka, visa, förklara och prata med Isabell. Precis vad varje förälder kan behöva ibland. Att vara i nuet. Det är en konst i sig kan jag lova.
Skogen är likadant. Men bara när jag har med mig Isabell. Går jag själv kan man tänka på ditten och datten. Vilket är bra somliga promenader. Man rensar hjärnan. Men är jag med familjen så är det verkligen en stund i att vara i nuet.
Och när jag tränar hunden såklart.
Så baka, skogen, träna hund och läsa böcker är några saker som ger mig energi. Och att vara med familj och vänner. Det är saker som jag vill ha med i min vardag. Det är avkoppling för tanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar