torsdag 25 oktober 2012

Mina rosor, eller?

Att få blommor är så fint. Blir glad ända ner till tånaglarna. Fick dem av mamma häromdagen.
Nu är det så att det finns en tjuv i huset. Denna tjuv kan vi kalla blomsterflickan. Hon älskar blommor. Är det sommar plockar hon bukett efter bukett. Är det höst plockar hon löv och gör till en bukett som ska stå i en vas. Vi bråkar om tulpaner vs rosor, i affären. Vet ni vem jag menar?
I morse när jag åt frukost i köket hörde jag tjuven stänga av "Bollibompa", hörde att hon grejade. Hörde stegen i trappan. Hörde ett "såja!". Sen kom hon och fjäskade. Sa att jag är den bästa mamman i världen. Frågade om hon kunde få ett STORT glas med vatten. Gav tjuven det hon bad om. Hörde steg i trappan.
Tjuven frågade om vi inte skulle åka. Jo, det ska vi.
När vi sitter i bilen säger tjuven att hon har en hemlis. Hemlisar är viktigt nu tydligen.
Kommer hem. Några rosor fattas i vasen. Går upp och fixar. Ser något i tjuvens rum. M i n a r o s o r.
Tjuv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar