onsdag 17 oktober 2012

Dusch?

Kanske skulle behöva en dusch. Luktar äcklig doft av jätte jättegammal tant.
Ska träffa tjejligan ikväll och vill inte skrämma iväg dem.
Var på träning igårkväll. Kom hem sent och däckade i sängen. Vaknade av att radiolarmet skrölade en hit av Eric Saaaade. Då kom dottern in och började sjunga och dansa till den. Gud så pigg man kan vara. Hoppade i gamla trasor. Tog en kopp kaffe. Undvek speglarna. Körde till förskolan. Långpromenad. Hem. Satte mig och käkade frulle. Skrev lite i min tänkarbok. Somnade. Pratade med chefen. Skönt. Han är väldans bra. Och ännu bättre nu när han hjälper tanten.
Lunch. Och nu vaknade jag till på riktigt av att jag ser ut som en fågelskrämma. Ni vet en sån där docka som ska se väldigt otäck ut.
Nu ska tanten piffa till sig. Lite smink i fejset och spray i burret gör susen.

Dottern är förväntansfull idag. Hon ska visa upp foton som hon tog här hemma igår. Varje vecka får Pippi Långstrump följa med ett av barnen hem. Då ska Pippi fotas med övriga familjemedlemmar och på huset.
Ni kan ju tänka er hur det ska fotas här. En pappa som ska le med Pippi i näven. En mamma som hysteriskt försöker piffa till håret och se fräsch ut för att sen bli fotad leende med Pippi i famnen. Lexi som ska ligga fint med en Pippi sittandes på ryggen. Marsvinen... Ja jag går inte ens in på detta...

Sen ska dessa foton upp på väggen i förskolan. Jippi.

Så detta ska hon visa idag. Sen ska hon få följa med mamma på
t j e j k v ä l l. Herregud vad spännande hon tycker det är.
Fast hon ska mest leka med Moa och vi tjejer får tjöta. Trevligt.

Nu duscha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar