fredag 26 oktober 2012

Dagen

Dottern väckte mig med orden; "mamma, jag kan inte sova. Det är verkligen asvarmt".
För guds skull. Är det jag som pratar så illa? För guds skull klockan är 04:45!!!! Sov jänta!

Åt frukost. Fick någon knäpp och åt två smörgåsar till frukost. Bröd ger flöde i tarmarna. Toan i typ en halvtimme.

Städade kylen. På tiden. Maken skulle storhandla på eftermiddagen och fint att proppa kylen full i ren kyl.

Hade ett stormöte med dottern huruvida man kan klä sig nu på vintern. Vi möttes på halva vägen. Sommarklänning med byxor och kofta.

Promenad med hunden som äter gräs. Skiten fastnade halvvägs ut i ett jä..a grässtrå. Fick dra ut skiten med hjälp av löv. Dottern stod bredvid och hulkade.

In till city. Glasstjötet började efter 500 meter i bilen.
In i djuraffären och shoppade mat till mattokiga hårbollar och hund.
Glasstjöt.

In i nästa affär. Shoppade hygienartiklar. Dottern shoppade på egen hand. Tanten plockade ur det dottern la i.
Glasstjöt.
Denna affär hade inte glass.

In till city city. Hamnade i lekparken med konstiga lekgrejjer. Fågelskit överallt. Sagoträdet var en höjdare dock.
Glasstjöt. Mina öron håller på att gå sönder, men låtsas inte om något. Vi har kul denna förmiddag.

Telefonen ringer. Har visst tappat mitt VISAkort. Inlämnat på en bank. Vet i katten när detta kunde skett så jag sa att ni har nog ringt fel. Kollade ändå i plånkan när jag lagt på. Borta.
Tog dottern och sprang till banken. Måste skett när vi betalade parkering. Tack du som lämnade in.
Glasstjöt. Tanten är fortfarande lugn.

Lunch. Var sugen på sallad. Slut. Tonfisk och bakad potatis. Kolhydrater igen. Toan igen. Tonfisken smakade bläk. Nu kommer det. Beställde en glass till dottern som lunch. Hon höll på att tappa hakan. Köpte en smörgås också för jag visste att hon var hungrig. Men jag väljer mina krig. Nu äter hon inte så bra hemma. Mest fil. Barn kan inte självsvälta. Vi orkar inte tjata. Ville bara ha en mysig lunch. Hon åt varannan glass varannan smörgås. Mätt och belåten. Mamman belåten.
Jenny joinade oss. Very nice.

Dags att säga hejdå till city.
Krånglar in dotter i bilen. Vi fastnar på något konstigt sätt i bilbältet, krånglar mig ur. Behöver snyta dottern. Märker att en bil väntar och det är två bilar efter som är otåliga.
Rätt som det är knackar en gubbe mig på axeln när jag står med röva ut från passagerardörren och snyter dottern.
"Skulle du lilla gumman kunna skynda på? Jag har en tid att passa och vill ha din parkering. Jag kan ta din parkeringslapp om det är tid kvar."
Gubbjä..el!!!!!!!!
Stänger dörren till dottern. Rättar till min jacka, tar ett djupt andetag.
"För det första; nej jag är inte klar, för det andra så stoppar du upp hela trafiken bakom dig! Hitta en annan parkering. Jag väntar på min man och han kommer om fem minuter, och min parkering går ut om fem minuter. Tyvärr."
Oh my god. Man gör så gott man kan. Eller? Skyndade mig så jag kände svettpärlor på överläppen.
Sånt där gör mig skitirriterad! Jag letade länge efter parkering. Men stressar inte folk.

Gubben surade ihop och drog. Jag tog ut vår parkeringslapp och sprang fram till mannen som var efter gubben.
Varsågod. Jag drar nu.
Han överlycklig. Jag nöjd.

Sen blev det lek i Huskvarna med Meja, Wilmer och Sofie.

Hem till fullt kylskåp.
Skar i pumpa så jag blev svettig igen.

Bra dag.
Nu sova. Imorgon är det klubbmästerskap på hundklubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar