onsdag 17 oktober 2012

Djurparker

Har precis tittat på Kalla Fakta. De visar ett reportage från Parken Zoo i Eskilstuna. Allt verkar inte står rätt till. Chefen ljuger om flyttade djur som i själva verket har dödats och slängts i ett frysrum. Chefen försöker förklara att hon kanske varit luddig i sina svar och blivit missuppfattad. Pinsamt!! Hela hon utstrålar lögn lögn lögn.
Kommer aldrig besöka den parken. Never. Heller inte Ölands djurpark som jag hört mycket negativt om i många år. Kan inte betala entré för att gå omkring och låtsas som att det är en bra park och fina djur. Det går emot mina principer.

Jag har samma princip att inte glo på tv program som är helt absurda. Tex Hollywoodfruar. Jag spyr på den där Gunilla och tänker inte ha på den kanalen när programmet går. Kanalen tjänar bara en massa pengar på fruktansvärt program.
Inte heller det där programmet som gick om barn som tävlade i skönhetstävlingar. Nope. Jag blir ledsen och arg att de överhuvudtaget ger dessa människor tvtid och uppmärksamhet. Vi här hemma kan verkligen inte göra något åt det.

Tänker jag fel? Hur tänker du?

En sak som jag tänkt på och som jag är kluven till. Cirkus. Hur är det nu för tiden? Gillar inte cirkus och kommer inte ta med dottern på detta. Där kommer mitt djurhjärta ivägen.... Men jag kanske tänker fel. Djur som får göra konster, resa långt. Allt för vår skull. Har de det bra? Vissa har nog det. Ja ibland slår det nog över i tantens huvud. Men jag är sån när det gäller djur och barn.
Hur tänker Du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar