lördag 9 november 2013

What a day!

Man känner sig som världens bästa förälder när man sitter på morgonen och planerar dagen med dottern.
Jo, men en lekpark vore ju kul.

Tittar ut. Regn. Regn. Regn.
Även om vi älskar att vara ute och att vi är vana att vara ute i alla väder på grund av den lilla vovven, så lockar det icke att ta med sig tre barn varav två ligger i vagn och dra iväg. Okej. What to do.
Jo men då tar vi ett trotsutbrott, kinkiga bebisar och en illamående man.
Just precis då bestämde sig tanten för att strunta i vad hygien är. Trots att jag gick runt och doftade svett som påminde om kattpink, hade jag på mig mitt linne jag sovit i, trasiga tights och en urtvättad tröja, heeela dagen. Tänderna blev i alla fall borstade.

Vi blev bjudna på middag på två ställen, dottern blev bjuden på lek hos en kompis. Men icke.
Man känner sig lite kass som vän när man tackar nej till sådana trevliga grejer, men ibland känner man att det ändå inte skulle bli bra.

Igår hade vi som sagt gäster och man märker på Charlie och Lilly att de suger åt sig alla nya intryck som kan komma under en dag eller en kväll med folk i huset. Vi kände då att en hemmakväll var ett måste. Samt att stora dottern inte alls var på hugget idag.
Lilly har precis kommit in i att somna tidigt i sitt rum och det vill vi behålla (att hon dock valde att vakna efter en stund i sängen ikväll, pratar vi inte om).
Vi hittar gärna på saker och åker mer än gärna iväg till vänner eller har besök. Men då måste vi påminna oss om att dra ner på tempot efteråt..

Ja. Och lördagsgodis. Inte ens då piffade tanten till sig. En mössa och in i bilen med döttrarna och ner till ICA. Oh god vad jag såg ut. Men vem bryr sig om sånt i en pyjamas dag?

Hemma lagade maken hemmagjorda hamburgare och illamåendet gick över. Skönt.

Charlie sket till slut. Isabell blev en glad tjej igen. Mamman fick mat i magen. Lilly tog en powernap. Nöjd familj resulterar i nöjd make.

Nu är godiset på bordet och "Så mycket bättre" är på dumburken.

En dag jag vill glömma, samtidigt som det var mysigt då vi inte hade en massa måsten utan hängde mest i soffan mellan gnäll, trots och toabesök.
Lillys pose var så bra. "Dra nåt gammalt över mig. Vilken skitdag!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar