måndag 25 november 2013

Bellas dag

Här är jag! Sorry. Det går undan nu.
En helg har passerat och det är ny vecka. Idag började vi på ett litet nytt kapitel. Ett kapitel som kan verka bra men egentligen är det inte så. Vi hoppas på att kapitlet är kort och att det inte blir för spännande.
Mannen min är hemma med sin fru och tvillingar nu. Fast det har han inte valt själv. Tyvärr. Men så är det. Bara att gilla läget och passa på att i denna tid njuta lite av vår "ledighet" tillsammans. Det är bara en liten detalj som kommer fattas. Många smeknamn har det..och de går åt kan jag lova. Ja ja. Nog tjatat om det. Det löser sig alltid.

Men i söndags var det en perfekt dag! Låter kanske lite märkligt nu när jag ska berätta att Charlie och Lilly var iväg. Men ni få förstå mig rätt.

Barnen har världens bästa mormor och morfar.
I söndags hade vi bokat in en dag hos dem för bebisarna. Dels för att mamma och pappa vill lära känna sina "nya" barnbarn ordentligt och för att Charlie och Lilly kan känna sig trygga med dem. Så som Isabell har gjort och gör. Guuuuuld värt!
Men de ville ha dem också för att vi skulle få ha en dag med Isabell. Lovely! Jag fick dock en halvdag medan pappa M kammade hem storvinsten.
Bad på Rosenlund på förmiddagen, mc Donalds till lunch och till slut önskades det film och mys i soffan.

Under badet så sysselsatte sig tanten med att träna hunden i skogen. Men sen träffades vi hemma för mys. Elden i brasan, popcorn, film och bara helt underbart!
Jag och Mathias lovade varandra dyrt och heligt att bara vara med Isabell. Inget plock eller städ, trots att vi var hemma.

Tack mamma och pappa. Charlie och Lilly är helnöjda. Isabell också.

Kan lova att tanten har haft tusen "bloggtankar" i helgen. Men de är som bortblåsta. Måste nog börja anteckna dem så jag kan använda dem när det är dags.

Nu sover alla barn. Dags att vika tvätt i soffan. Kul jul. Not. Finns det ingen "vikatvättmaskin"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar