torsdag 7 november 2013

Grattis tanten!

Kära nån. Jag fyller 23 år idag. Tänka sig vad som hunnits med på dessa år.. Tacksam. Ja.

I morse vaknade jag av sång och paket. Smycke & kläder ska inhandlas. Bra där maken min. Tack.

Min studiekamrat från högskolan, Lisa var här. Hon ska ha bebis om någon vecka. Vacker & utstrålade lycka till max. Fina Lisa hade med sig lunch, blommor, choklad och efterrätt. Kan det bli bättre?
Lexi blev också glad. För snygga hannen Winston var med och de fick springa som galningar på en promenad.
Bebisar har varit vakna mycket idag. Tror de ville fira sin mamma med att vara med hela dagen.

Sms och telefonsamtal har det blivit många. Tack tack. Kära nån vad många fina människor jag känner.

Till kvällen kom vännen Sofie och hennes barn Meja och Wilmer. Värsta buketten och fika hade de med sig. Jag fixade käk och barnen busade. Ja herregud. Ibland skulle man sätta upp en filmkamera i huset på landet. Helt galet. Kaos. Skratt. Skrik. Svett. Ja alla känslor, ljud och tjöt förekommer ofta här. Men på nåt sätt får man ihop en middag och man trivs. Sofie hon bar bebisar, förmedlade mellan små och större barn, diskade, fixade välling, gröt... Ja herregud. Hon somnade nog som en stock hemma.
Tack alla ni som ändå kommer åter efter en dag på landet.... Säger jag med glimten i ögat. Ja för lite kaos kan det bli. Men alla som kommer hit hjälper till på ett eller annat sätt. Helt otroligt. Vad vore livet utan vänner och familj?

Kvällens sämsta var när Isabell satte ett tuggummi i halsen. Fy fan vad rädd jag var. Slog 112 och var så nära att trycka "ring" knappen. Men Sofie var efter Mathias försök snabbt framme och gjorde en Heimlichmanöver (stavning?? Noll koll). Tack tack tack. Var helt skakig efteråt. Det gick bra. Lilla gumman hon blev förstås jätterädd. Men hon är tuff. Hon förvånar oss ofta i situationer som vi tror har gått åt pipsvängen.

Kvällen avslutades med ett telefonsamtal från gamla vännen Andrea. Betyder mycket. Två dagar om året hörs vi. Viktigt.

Nu ett glas rött. Tända ljus. Soffan. Mannen bredvid. Barnen sover.
En bra dag är till ända. Tantens födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar