tisdag 12 november 2013

Det svåra

Känslan av att inte räcka till är den värsta känslan när man är tvillingförälder. När det är två små bebisar som skriker och är ledsna och vill bli tröstade samtidigt.
Idag har det varit en sådan dag. Lilly verkar haft magknip & Charlie har mest varit ledsen. Som mamma vill jag ta båda i min famn och trösta dem, vyscha och hålla om. Lägga kind mot kind.
Men när en spjärnar med hela sin kropp och inte kan slappna av och att de inte kan hålla sig fast, så är det nästan omöjligt.
Då brister det för mamma Mia och känslan av att man är otillräcklig tar fullkomligt över. Efter en sådan stund är jag helt slut på energi. Jag går som i dimma. Allt snurrar och allt känns så jobbigt.

Då är det skönt att ha världens bästa mamma som hämtar dottern och kommer hem till oss.
Isabell följde sen med henne hem för att sova där. Idag kändes det väldigt passande då det sitter två tröttisar i soffan. Bebisarna sover nu och hoppas de fortsätter så. Då passar vi på att gå och lägga oss tidigt ikväll.

Som tur är har dessa dagar varit få och jag hoppas verkligen att det inte blir en trend.

Imorgon är det en ny dag. Förhoppningsvis är tanten laddad med ny energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar