onsdag 13 november 2013

Tänker

Idag vaknade tanten och bäsarna 7:15! Charlie fick inte i sig sin gröt igårkväll. Efter badet var han för trött för att orka sitta i mitt knä och bli matad med sked. Så han fick flaskan. Men han står sig inte lika länge så lite matning har det blivit i natt.
Kl 04.00 visade han tendens till att vilja starta dagen och var pigg. Efter lite bus i sängen så följde han mammas råd och somnade i min famn. En helt ok natt.

Under morgonpromenaden funderade jag mycket på våra så kallade rutiner. Behöver nog ändra dem lite. Så idag får vi se om det går vägen eller inte.

Som ni märker blir det mycket bebis här på bloggen. Ett tag tänkte jag att det inte skulle bli så jättemycket av den varan... Men hur lätt är det att filosofera om så mycket annat just nu? Sen att man är hemma mammaledig så händer det inte så mycket i tantens övriga värld.

Jag inser också att detta blir lite dagbok och kommer bli så himla kul att läsa i framtiden.
Det finns en sida där man kan göra sin blogg till en bok. Man får den alltså hemskickad. Svindyrt men det kan det nog vara värt att göra sen.

Men! Ett och annat inlägg om annat än bebisar och barn ska jag minsann få till emellanåt!

Nu somnade de ute i vagnen. Dags att gå in och göra gympan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar