torsdag 28 november 2013

Myspysdag på riktigt!

Idag har tanten haft en perfect day. Tror övriga familjemedlemmar håller med.
Charlie överraskade mamma med att sova till 06.00. Efter en stunds bus i sängen kommer storasyster intassandes. De små älskar verkligen att titta på Isabell. Charlie har en speciell förkärlek till hår. Så storasyster får känna på hans nyp.

Morgonen flöt på och på förmiddagen kom min vän Mari på besök. Den fina kvinnan hade med sig en gottepåse med diverse delikatesser. Tack!!!!
Vi fikade och tjötade. Bebisarna sov ute i timmar. Men till slut vaknade de så Mari fick hälsa på dem och Lilly blev glad över att Mari ville mata henne.
Mari är en sådan där kvinna jag vill bli när jag är lika (ung!) gammal (förlåt). Hon vet vad hon tycker och hon tänker så sunt och lätt.
Dagens bästa var när hon går in i vårt lekrum. Rummet som jag ständigt har dåligt samvete över. Jag ser i tidningar och hemma hos vänner vad fint man kan göra i barnrum med mera. Men jag har fasicken inte den förmågan! Jag vill ha ett lekrum. Basta. In med leksaker, en matta och ett bord. Så. Nu kan barnen leka. Det finns inget fint i form av fina förvaringslådor, tavlor eller vad det nu ska vara.....
Jag funkar nog så i övrigt. Vi har lampor och krukor med mera som inte är "inne". Haft dem sen jag flyttade hemifrån. Men de fyller sin funktion och på något sätt betyder de något för oss. Men ja. En lampa är bara en lampa i mina ögon. Nöjd om den lyser... Knasigt. Men ibland ganska skönt befriande.
Gud så jag tjötar... I allafall. Mari kollar in i rummet och utbrister: "Men vad fint ni har gjort här inne!!! Ett lekrum!"
Jag blev galet glad. För från att ha varit piano/kontor/lekrum så är det äntligen ett lekrum, hihi. Tack Mari.
Vi hade nog kunnat sitta och tjata i fler timmar. Älskar pratstunderna med denna tjej!

Hade planerat att baka lussebullar imorgon förmiddag. Men vi har lite annat för oss, så jag gjorde degen innan Bella hämtades på förskolan. För ett barn är ju jäsningstiden fruktansvärd att vänta på. Så när vi kom hem var det bara att sätta igång! Sötnosen till dotter kom på att när hon penslade bullarna med ägg så sa hon att detta kan inte Moa äta! Så hon fick pensla en del med mjölk och så la vi dem i speciella formar. Fint tänkt av henne.
Charlie och Lilly satt på golvet och var nöjda och Mathias servade oss med diverse saker.

Vi avslutade dagen med att adventspynta. Love it! Vi brukar göra detta dagen innan första advent, men varför stressa i helgen när vi har annat bokat? Nu är det klart och vi kan njuta av roligheter i helgen.

Imorgon förmiddag ska jag ladda för att ta julkort på barnen. Hujeda. Känner redan svettdroppen i pannan...

Efter det ska jag och Isabell hämta godingen Freja på sin förskola. Så på eftermiddagen blir det lek och bus här på landet.

Nu blir det film och slappa i soffan med mannen i mitt liv.

1 kommentar: