måndag 17 juni 2013

Stopp.

Skulle inte skrivit det där om att man behöver hjälp snart in i bilen..

Efter min och Jennys supernajsiga lunch och kaffe så sa vi hejdå. Hon skulle promenera hem men först göra ett ärende på A6.
Jag skulle åka och hämta dottern.

Går till bilen. Tycker att bilen bredvid står lite oroväckande när min, men tänkte äsch då.
Men. Det. Gick. Inte.
Det går liksom inte att hålla in magen, eller som om man bara är vanligt tjock, klämma fettet mellan dörren och bilen och tvinga sig in i sätet.
Det tog helt stopp. Kände mig lite fånig. Men även lite irriterad för den andra bilen var onödigt nära min. Inte kunde jag gå in andra hållet heller. Då hade de fått ringa brandkåren för att rädda ut en svettig tant som sitter fast.

Fick snabbt ringa Jenny. Som tur var hade hon ingen bil och hade dragit iväg.
Hon fick helt enkelt backa ut den åt mig.

Men visst ser ni på bilderna att det är tight? Jenny tog ett foto på tanten när hon försökte men det var icke godkänt så det får ni icke se.

Så kan det gå!

Imorgon väntas besök hos mvc och då ska Isabell få följa med. Hon ska få lyssna på hjärtljuden.
På förskolan skulle de gå iväg med sina grodyngel och släppa ner dem i bäcken i morgon. Isabell är jätteintresserad av dessa så hon fick välja vilket hon ville göra.
"Jag vill lyssna på mina bebisar och vara ledig med dig mamma!"

Klart vi ska mitt hjärta. Ingen klocka som ringer imorgon och vi kan skrutta runt bäst vi vill. Underbart.

Nu försöka sova.

Förresten. Idag stod tanten och hoppade lite försiktigt jämfota när hon borstade tänderna. Kanske att de kommer ner lite och vill komma ut de små kottarna??....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar