lördag 8 juni 2013

Ny tant?

Vet inte vart jag ska börja riktigt. Känner att det är en ny tant som flyttat in i gravidkroppen.
Städat skåp, vikt bebiskläder, bakat, lyssnat på Europe dock till makens förtret. Kan förstå honom när jag står och gör grekis sås samtidigt som jag sjunger (vrålar) med i "Carrie" och tar en klunk av min alkoholfria öl för att sedan gå ut i trädgården för att skala potatis?! Har även varit ute på äventyr såsom lunch med Lisa och sedan ett besök på Nyströms trädgård. Mellan detta har det varit stunder av vila förstås för sammandragningar och värk. Men jag har ändå mått väääldigt bra.

Tanten fick nämligen en idé. Idén har bott länge hos maken men den har inte landat hos tanten förrän nu.
Ett land med bär.
Så igår efter lunchen på stan sladdade jag in och ropade på maken och frågade om han skulle följa med till trädgårdshandeln. Han släppte allt han hade, för dit får tanten inte åka själv. Detta för att jag har noll koll på gröna grejer. Men nu banne mig skulle vi fixa land!

Det slutade med att maken stod och grävde land innan vårt kära grillbesök, familjen Hellström, kom.

Och innan detta mina vänner har maken slitit som ett djur på sina lediga dagar. Röjsågat (fint verb), klippt gräs (2100 kvadratmeter), försökt laga centraldammsugaren, satt upp och fyllt i en pool, hämtat säng, möblerat ett rum och hunnit vara social med sin gravida fru. Banne mig! What a man I have!
Undra om han tycker det ska bli lugnt när kottarna kommer?

Men det har varit två bra dagar när skruttan varit på minisemester. Nu längtar vi efter henne.
Och det som väntar är en pool och ett nytt land med bär. Hon älskar verkligen sina smultron så det här kommer hon bli jätteglad för.
Tänk att få springa ner barfota en varm morgon och plocka med sig hallon, krusbär, amerikanska blåbär, smultron och jordgubbar till frukosten. Underbart.

Bild på landet kommer senare.

Hårbollarna har lyxat jädrar i helgen med att få gå på grönbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar