tisdag 4 juni 2013

Seg dag

Idag var det dags för ett Mvc-besök. Vi gick igenom mina tankar om förlossningen och jag bad min barnmorska hjälpa mig att komma ihåg hur det var med andningen vid krystvärkar, mellan värkar med mera. Det kändes bra. Vill helst inte ha lustgas då jag mår så förbannat illa av den. Andningen var den som funkade bäst när jag födde Isabell. Epidural är den absolut sista utvägen. Vill helst göra utan smärtlindring. Är redo och har målbilden klar: kottarna som ligger på min mage och fikat som kommer in. Det ni. Nu är det bara att vänta och ta en dag i taget.
Längtan från hela familjen är stark nu.

Jag glömde lämna urinprov så jag fick lämna ett där. Det visade på lite protein och det är inte bra. Men det kan ha varit för att det inte var från första pinken. Protein kan tydligen vara tecken på havandeskapsförgiftning.
Men innan man tar ut något i förskott ska jag tillbaka imorgon och lämna. Återkommer.

Annars har tanten en seg dag idag. Orkar inte mycket. Slöar mest. Men hoppas jag piggar på mig för då tar jag med dottern till djuraffären senare och kanske vi kan stanna till vid någon lekpark.

Sommarfesten var så fin igår. Alla barnen sjöng, solen sken och familjerna satt på filtar med picknick. Tog på mig solbrillorna då tanten inte kan hålla tårarna tillbaka när de stod och sjöng. Är en riktig liten lipsill nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar