måndag 17 juni 2013

One dress

Ja det är denna klänning som tanten kan ha när hon ska ut på roligheter. Någon mer kanske men de känns inte så bekväma.
Hemma är det mysbrallor och linne som gäller. Ska köpa mig en helt ny garderob i höst..(eller inte med tanke på föräldrarpengen...).

Nu ska tanten in till stan för att luncha med Jenny. Varje gång jag ger mig iväg på en träff undrar jag om detta blir den sista innan det är dags.. Känner inget än så jag hinner nog fira midsommar också (och även julafton.. känns det som ibland). Behöver väl inte säga att det är välkommet med en vattenpöl på golvet eller en värk nu.

I eftermiddag följer Isabells förskolekompis och hennes mamma med hem. Ska bli trevligt och tjejerna är så glada. Hoppas det håller i sig efter en dag med lek på föris.

Maken ska också på roligheter ikväll. Fotboll. Han måste också ut och roa sig nu för sen är det inte så mycket nöjen som väntar. Jo med barnen och familjen förstås. Ja men ni fattar.
Ofta kommer mamman i centrum när det är dags för bebis/ar. Men man får tänka på den andre partnern också. Denne går också i väntans tider och har nog huvudet fullt med tankar och grejer. Det får man inte glömma!

Nehe. Dags att knöla in sig i bilen. Snart kommer tanten behöva hjälp för att ta sig in och ut men än funkar det.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar