onsdag 19 juni 2013

Nästan så ni kan tappa hakan nu

Tanten har tvättat bilen. Vad hände?

Hämtade dottern på föris och vi bestämde oss för att dammsuga och städa bilen. Och när man har börjat göra något fint så vill man inte lämna det halvdant... Så.. Tanten fick för sig att tvätta sin pärla. Kanske lite dumdristigt. Men tänkte att två grejer är positiva med en tvätt;
1. Bilen blir renare
2. Kottarna kanske tycker mamma är jobbig och börjar arbeta sig ut

Hittade en hink med massa medel och högtryckstvätten. Det man behöver.
(Behöver väl inte nämna att en inte är världsbäst på att tvätta sin bil. Är urdålig på att ta hand om pärlan).
Så långt, allt bra.

Hittade lite medel till fälgarna. Sprut. Sprut.
Skulle skölja av pärlan.
Men. Efter en massa kopplingar, pustandes och svärandes (tyst för mig själv), så fick jag inte fart på vattnet. Blev inget tryck som den där maskinen är ägnad till att ge oss.

Fick köra med bara vattenslangen. Not very good. Tur inte pappa Berno eller maken var hemma, då hade de nog velat avbryta. Men jag skulle jädrans mig tvätta.
Så det gjorde tanten.
Gick ganska bra. Men det gick inte till på det sätt jag velat. Men men. Lite renare är min pärla och jag är skittrött.

Den får dock inte granskas på nära håll. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar