torsdag 13 juni 2013

Ni ska inte tro..

.... att tanten inte gottar sig hemma. Jorå. Som nu. Har precis hackat kött, morötter, lök med mera som ska resultera i en god gryta. Förbereder lite mat till frysen. Kan inte bara baka onyttigheter.
Så medan grytan puttrar på spisen i några timmar, tar jag med mig godisskål, hund och bok till soffan.

Försöker äta så nyttigt jag kan här hemma. Det har blivit nötter, avokado, keso, morötter som har räddat mig då jag är hungrig nästan hela tiden.
Men lite fika och gottigheter har det ju blivit. Jag ska inte ljuga. Men va tusan. Det tycker jag att tanten behöver nu.

Senare ska det lagas lasagne som ska frysas in. Och om jag orkar blir det nog en kaka också.

Provade ett nytt recept på frallor häromdagen. Jättesmidigt då degen ska jäsa i åtta timmar i kylen. Antingen blandar man ihop den smidiga degen på kvällen och klickar ut dem på plåt på morgonen. Eller gör man degen på morgonen och de blir en god kvällsmacka. Perfekt om det kommer lite besök i sommar. Kan inte bara fika onyttigheter då.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar