torsdag 27 juni 2013

Rubbad rutin

Nu är det som sagt sommarlov och det har vi tagit till oss med råge jag och dottern.

Vi vaknar vid åttatiden. Då ligger vi och drar oss genom att läsa lite eller kittla varandra (dottern älskar att bli kittlad).
Tanten har förstås under den tidiga morgonen smaskat i sig en banan och är därför inte superhungrig.

Klockan börjar närma sig nio och det är dags för sommarlovsmorgon.
Det är nu mammans samvete krockar med de vanliga rutinerna. Frukost framför tv... Hmm...
Men vad i tusan. Orkar inte vara mästertjatapolismamman. Och det är en mysig stund vi har där tillsammans.
Jag vräker i mig stor tallrik med fil, två mackor och en halv avokado. Dotterns småpillar med smörgåsen och tar några ynka skedar fil.
Hunden ligger under bordet och dreglar.
Men det är mysigt på sitt lilla vis.

Idag väntas ctg på ryhov. Faster/svägerska Malin ska skjutsa in mig (har fått henne till min privata chaufför också. Kommer knappt in bakom ratten).
Maken brukar följa med men nu sa vi att jag ringer om det är något. Eller om vattnet råkar gå i korridoren på sjukhuset. Skulle inte göra något alls.

Under tiden åker Isabell, Liam och chauffören och smaskar glass.
Blir alltid sittandes minst en timma när de ska försöka lokalisera två små hjärtljud. Istället för att tjata hål i huvudet på maken får jag väl istället ta med mig min bok.

Som ni förstår är det inga kottar som vill komma ut ännu. Kanske får man fart på dem när vi går ut med Lexi. Kanske ska ta slingan i skogen utan stig. Man får kliva över snår och ducka för grenar. Bella gillar att gå där och leka pirat. Tar med mig telefonen i fall... Föda under granarna i myrstacken är inget jag strävar efter.

Ha en fin dag kära Du.

1 kommentar:

  1. Hihi så mysigt att läsa din blogg för man har dig så nära :) Vi har också börjat " slarva" med maten inne vid tv:n men men vad gör det :) bara barnen lyssnar när man bestämmer köket :P Då får vi se om kottarna tittar ut under en tall eller gran då ;) kram och lycka till :)

    SvaraRadera