torsdag 19 juli 2012

Stackars Madicken

Småtjejerna har börjat komma fram mer och mer nu. Även när vi är i närheten. De är hungriga hela tiden och står med näsan i hökorgen.
Men. Jag tyckte att Madicken, som är blygast, var framme lite väl länge. Till och med när jag kom fram till buren stod den lilla i höet.
Vad fint tänkte jag. Tills jag insåg att hon inte gjorde det av egen vilja...
Hon satt fast i hökorgen. Pucko. Snacka om hungrig. Hon blir nog lik mig. Fast jag har aldrig fastnat i kylen.
(Bara i en brassestol en gång. Fy fanken vad pinsamt. Den liksom hängde med när jag reste mig upp. Täckte arslet liksom. Blev asförbannad först. Sen fick jag se att det var en barnbrasse. Tur det. Men de stolar är inte favvo om jag säger så).

I allafall. Madicken. Hon verkar må bra. Ska ta upp henne snart när värsta chocken lagt sig.

Jag är redan kär i töserna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar