onsdag 4 juli 2012

Det var det värt

På förmiddagen kom grannpöjken över. Jisses vad de höll på!!! Retades och tetades men ändå skulle de leka med varandra.

Jag i min tur stod och målade en bänk. Ja ni läste rätt. Målade. Första gången tanten på landet målar en möbel om jag ska vara ärlig.... Tycker inte det är så kul, sen har jag, som mamma skulle sagt, så in i norden bråttom. Och då blir det inte så bra alltid.
I allafall. Jag vill ha bänken vit så då finns det bara ett sätt. Måla.
Så där stod jag med färg över hela mig och gräsmattan, samtidigt som jag höll ett öga på barnen. Försökte medla och vara så där pedagogisk... He he. Bullshit.
Först tänkte jag låsa in dem i var sitt rum och bara ignorera. Men det är inte riktigt korrekt. Så jag lagade mat till dem. Det var bättre.

Sen kom grannfrun för att hämta pöjken. De skulle bada i sjön.
Grannfrun, I love you! H o n. T o g.
M e d. D o t t e r n.

Förmiddagen var värt allt..

Så nu rensar jag ogräs som vara faen. Fast just nu tog jag en paus med kaffi. Så jag sitter liksom och njuter nu. Ordentligt. I min tankini. En sån där bikini som går över hela den vackra blekfeta magen. Har aldrig förstått vitsen med att sola magen när man ändå aldrig visar den. Jo maken ser den väl då och då. Men han är bara chockad en stund, sen går det över. Så min sommar kropp brukar vara lite "mullig" (läs oversize) med bruna/röda ben, armar, fräknig like hell i ansiktet och en vit mage och vita taxöron. Fint!

Bilden kom på sms.
Ha ingen brådska hem grannfrun, ingen brådska.

Nu ska jag återgå till flugor, svett, jord och ogräs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar