måndag 30 juli 2012

Just nu...

.... njuter jag av vår vackra trädgård. Bara under helgen hade rosen slagit ut. Den som tanten planterade. Kunde väl aldrig tro att det skulle bli så bra hos oss! Vi är inte klara än. Men det är fint och lummigt nu. Tack vare en trädgårdsintresserad make.
På tal om det. Vi är så jäkla olika jag och mannen min:

Jag: älskar skaldjur och fisk
Han: no way. Jo, tio räkor kan han skala och äta typ.

Jag: förrätt
Han: efterrätt

Jag: whisky
Han: baileys

Jag: äter gärna wook och sallader
Han: kött och potäter

Jag: pratar och pratar
Han: är hellre tyst och lyssnar

Jag: stressar
Han: lugn

Jag: älskar att träffa folk och prata ännu mer.
Han: trivs bra hemma i lugnet ( nu menar jag inte asocial)

Jag: ordning och reda i huset, men jäkligt slarvig där det inte syns såsom i lådor och garderober.
Han: slarvig där det syns, ordning i lådor och garderober.

Jag: plantera blommor? Man trycker väl bara ner skiten?
Han: varsam och försiktig, blommorna finns kvar på stjälken efter plantering. Det blir fint.

Jag: helst byta vår-, höst-,vinter- jacka varje säsong. Samt skor.
Han: kan ha dem i hundra år.

Jag: förstår kärlek till väskor.
Han: han hotar med att för varje ny väska tanten köper, ska det slängas två!

Jag: kan ligga och läsa i timmar om tillfälle ges.
Han: ligger still i två minuter, sen gör han något annat.
(Därför har vi aldrig varit på charter ....)

Jag: det ska vara snyggt (förr var det så, men har lärt mig av honom)
Han: funktionellt

Jag: älskar honom
Han: älskar mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar