onsdag 4 juli 2012

Klockan är snart 9.00 och dottern sover än. Sötnosen har verkligen sommarlov. Sena kvällar.

Ja här ser ni vad jag ska sysselsätta mig med idag...

Har undrat över en sak.
Man ska rensa rabatter i sin trädgård. Är det bara för att det ska se fint ut?
Okej, rabatter där det är blommor med mera, då är det väl trevligast utan ogräs.
Men vår häck växer jävlar. Trots att vi inte rensat i år. Och vi bor på landet. Vi bryr oss inte så mycket.
Är det då ett måste??
Igår började jag ta tag i skiten när dottern ville bada i poolen. Måste ju hålla koll när det är vattenlek. Det var smidigt! Jag drog upp långa gräs med rötter och vips är det fint. Smidigt. Här behövde jag inte pilla till förbannelse inte. Det blev ungefär som när jag plockade blommor som barn. Hela skiten drogs upp.
Så att vänta med denna tråkiga aktivitet var till min fördel.
Positivt med den högväxta ogräs som prytt häckrabatten är att det varit lite som insynsskydd. Fint.

Tur vi inte bor på något nybyggt område, då hade vi stuckit ut en aning...
Eller så hade jag haft skittråkigt liv och legat i rabatter istället för att göra skojsiga saker.

Sen menar jag inget illa med nybyggt område och folk som ser trädgårdsbestyr som något rofyllt och givande.
Jag har bara inte kommit dit än. Tror inte jag gör det än heller...

Men visst gillar jag trädgården. Vi har kommit på god väg. Lummig "lättskött" och underbar tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar