lördag 21 juli 2012

Egentid med familjen

Idag bestämde vi oss för att bara ägna oss åt varandra. Sk egentid ihop. Hatar ordet "egentid" egentligen. Det låter som man är inspärrad med tvång. Klart jag förstår att alla behöver vara i fred, eller göra saker på egen hand. För mig ingår det i livet. I livspusslet. Ge och ta. 20 min ensam i skogen är balsam för min själ. Om det så bara råka bli en gång på sju dagar. Jaja. Detta går att vända och vrida på i oändlighet. Vi har i vår familj lagt vårt pussel. Som funkar bra. ( Jag ljuger om jag skriver att jag aldrig känner mig galen. Som hos de flesta händer det även hos mig. Men det ingår i livspusslet. Känslan av galenhet. Vill man aldrig uppleva dem och känner ett sug efter egentid hela tiden, ska man inte skaffa familj. Thats it).

I allafall. Vår dag bestod i att sova till nio. Mysa med djuren. Göra rent buren. Ta med Lexi till skogen. Käka lunch i stan. Gå på bio. Vara ute. Och nu avslutar vi kvällen med grill.
H e l a familjen tillsammans, hela dagen. Dottern behövde det. Vi med. Vi är ju en familj som älskar att ha vänner och familj hos oss. I love it. Att det händer något. Att man umgås med varandra. Men för att hämta ny näring och energi krävs en familjedag då och då.

Önskar dig en fin kväll med sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar