fredag 17 maj 2013

Tanten+vatten+bebismoturinblåsa

= toabesök varje halvtimma.
Så är det att vara gravid med tvillingar just nu. Trodde inte man kunde kissa så mycket som jag gör.

Dille på bubbelvatten har jag också. Flera liter sörplar jag i mig.
Så kommer det förbli ett tag nu framöver. Jag och mitt vatten.
Är sjukskriven på heltid nu. Känns bra för kroppen. Nu få jag vara hemma och vila. Ladda upp inför förlossning.
Ta små promenader med hunden få bli den aktivitet jag klarar av nu.

Men det känns konstigt. Att inte få arbeta. Fröken Mia blir mamma Mia för ett bra tag fram över.
Denna dag har man vetat om. Att tanten ska hem. Men har inte vant mig vid tanken ännu.
Nästa vecka ska jag dock in till jobbet för att ordentligt säga hejdå. Bjuda elever och kollegor på fika och fixa det sista. Måtte tanten bara kunna hålla inne lipen... Kommer nog gå sådär bra.

Det bästa är att jag i allafall kommer tillbaka.

Så var det med det. Nu börjar ännu ett nytt kapitel i familjen på landets liv. Gissa om jag är sugen på att dyka in i texten för att se vad som händer och väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar