söndag 12 maj 2013

Du vet väl om att du är ....

...värdefull.

Denna sång/psalm har alltid stått mig nära. Första gången jag hörde den, som jag kommer ihåg, var under konfirmationstiden.
Den har följt med sen dess. Tycker om texten och melodin.
Vi hade den när Isabell döptes och på vår vigsel när vi gifte oss.

Jag har sjungit den för Isabell som godnattsång sen hon var liten och hon älskar den. Och ofta säger jag till henne att det finns många omkring dig som älskar och tycker om dig. Du är värdefull Bella! Ibland suckar hon bara och hummar "jaja". Och ibland vill hon prata om det. Att mammaMia lär henne att inte ta skit. Att aldrig göra något man inte vill. Det är jätteviktigt för mig att förmedla. Samtidigt att man som medmänniska ska se människor värdefulla och att de fyller en viss plats här på jorden. Att vara snäll är jätteviktigt. Nu låter det kanske lite annorlunda när jag pratar med dottern på fyra år men budskapet är detsamma.

Ikväll ville hon borsta sina marsvin och till slut började hon sjunga sången.
"Mamma, Madicken och Elisabeth är ju också värdefulla. Både på sallad och så gör de mig glad! Och så är de ju så söta"
Mammahjärtat sprätte till ordentligt vill jag lova. Sötnos.

Du vet väl om att du är värdefull.
Att du är viktig här och nu.
Att du är älskad för din egen skull.
För ingen annan är som du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar