lördag 25 maj 2013

Nu är det andra bullar

Jag har verkligen varit så glad och tacksam över att jag mått så bra som jag gjort nu när magen har vuxit.

Blickar jag tillbaka till början och lite i mitten av graviditeten mådde jag väl sådär men det gick. Jag har kunnat jobba och gjort saker i vardagen.

Men nu. Nu är det inte lika lätt och skoj längre. Tyngden märks av på alla sätt nu och det tar på psyket. Jag blir lite ledsen/irriterad när jag märker att jag efter att varit uppe på benen, blir helt färdig. Jag vill inte bara ligga/sitta och glo. Men nu är det mycket sådant vill jag lova.
Blir mest ledsen när jag inte kan göra saker med dottern i den mån jag vill.

Igår var hon så himla söt. Vi var hos frisören, handlade lite och sen bakade. Hade en jättemysig förmiddag tillsammans. Men sen är det som att trycka på en knapp så går det inte längre. Då säger den kloka dottern att vi ska gå upp och lyssna på cdsagor och vila. Så snäll hon är vår lilla flicka. Det kan inte vara lätt för henne heller..

På kvällen igår så var jag och tittade på hundtävling på klubben. Kul att träffa folket och se hundar. Stod och satt om vartannat. Idag har jag jätteont. Fasicken. Ska jag inte göra något nu? Jag får nog lyssna ännu mer på kroppen än jag gjort. Svårt.

Så är läget för den gravida tanten just nu. Sådär kul inlägg va. Men jag kan inte försköna detta då blir det knasigt. En skitdag helt enkelt med värk och nära till tårar. En vecka till får kottarna vara kvar, sen är det mer "ok" för dem att komma. Det är nära nu.
Har två olika känslor om dagen då det är dags.
Att det kommer bli häftigt och en mäktig känsla och såklart underbart att få träffa de små.
Den andra känslan är mer orolig. Hur Bella reagerar när vi måste åka in. Blir det på natten? Kommer hon se mig ha ont? Kommer kottarna må bra? Hur länge blir vi kvar på BB? Massa tankar som jag inte kan göra något åt. Det som sker det sker. Tror inte jag hade förstorat det så om det var en bebis. Nu blir det annorlunda på något sätt. Två bebisar ska komma ut och jag önskar inget mer än att de är friska och mår bra.

Nä fy fan vilket inlägg. Men behövde skriva av mig. Skönt.

Nu ska tanten försöka duscha och göra sig i ordning så hon kan följa med familjen och handla lite. Vill komma iväg en sväng. I dag ska Bella på sysslingen Selmas kalas. Det får nog bli pappa som följer med på det dock..

Ja. Mathias är verkligen en pärla. Han få ta mycket nu när frugan inte orkar. Trädgård, hund, städ... Ska köpa en riktigt fin present när han fyller år nu. Vad vet jag inte än. Ska komma på något riktigt bra. Min Mathias. Du är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar