söndag 5 maj 2013

Ingen lätt uppgift

Jag är sjuk i huvudet på riktigt.
Olika slags byxor, linnen, stora tröjor, ziptröja så bebis kan ligga innanför och känna hud, mer linnen, topar.... Hur varmt är det på sjukhus? Kallt? Vad vill jag gå runt i för kläder? Jag är inte normalt funtad.

Mathias har lagt mer ett par kalsonger, strumpor och ziptröja.

Bebisarna får en egen väska med filtar och tusen kläder. Typ.

Jag behöver professionell hjälp i att packa och vad som ska packas. Maken är inte förvånad över mina val. Inte alls. Det är bara tanten som får ångest.
Hur många mödrar kommer in med en partner i släptåg med sjutton väskor att släpa på. Den som bär väskorna pustar mer än den som ska föda.
Nej. Jag är inte nöjd. Inte alls. Kommer nog packa om hundra gånger. Och när det väl gäller står jag väl där och packar om och får inte med mig hälften.

Gör om gör rätt. Men hur?
Oh my god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar