söndag 5 maj 2013

Puh!

Vissa morgnar när tanten vaknar så känns det som att magen har blivit mycket större under natten. Idag är det en sådan dag. Känner mig tung och en av kottarna trycker mot urinblåsan så jag få kissa varje halvtimma nästan.
Känslan av att bära två skiljer sig verkligen nu mot en enling. Vid denna tiden om man kollar magen så födde jag Isabell och man var lagom trött på det gravida tillståndet. Man orkade inte mycket.
Känslan av att det är tungt är detsamma nu i v 30 som jag innan var i v 40. Men känslan av att man inte orkar mer får jag stänga inne ett tag till. Det kan trots allt vara tio veckor kvar.. Så med lite beslutsamhet och jävlar anamma så har tanten bestämt att hon mår ganska bra. Vill inte lägga mig ner och vänta på att de ska komma ut än.
Då är det bra att ha hund och dotter.
Snart väntas en runda med sökträning i skogen för Lexi. Ska bli fint det.
Tanten är ingen supergumma så efter en aktivitet är det viloläge som gäller en stund. Det känns bra, för min kropp behöver vila nu. Det känns. Men inte vill jag missa en massa för det.
Det är maken tyvärr som får höra tantens klagosång ibland. Men jag ska gottgöra honom. Han får två fina kottar till sin famn snart.

Önskar dig en fin söndag. Kom ihåg, Du är värdefull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar