onsdag 29 augusti 2012

Tandbesvär

Fick besöka tandläkaren igår på grund av problem med en visdomstand. Nu är det bättre men blir det värre får de dra ut den. Urk.

Passade på att fråga om ilningar i tänderna.
"borstar du hårt mot tandköttet"?
" använder du din bettskena"?

"Svarade du ja på fråga ett och nej på fråga två"?
"Köp ...... tandkrämen och använd bettskenan!!!

Ok. Tack för svaren. Hade i och för sig fått det ena svaret i Uppsala och det andra svaret från min man.

Hatar bettskenan. När man börjar prata låter det som man har två tamponger i käften och jag får kräkreflexer för det känns som det ligger i halsen.

När mannen har sin bettskena på sig ( varje kväll för han är duktig) och han börjar prata efter han satt in den, börjar jag alltid skratta hysteriskt. Som sen övergår till fnitter och försök till att samla mig. Men det går inte så mannen slutar prata.

Tänk ett tag när han hade en grej i näsan som vidgade näsborrarna så man inte skulle snarka. Plus bettskena. Och jag bettskena. Gud vilket fnitter det var. Såg helt sjukt ut. "Godnatt" sa vi till varann och man kunde knappt tyda vad vi sa.
Eller om det ringde på morgonen och man glömde ta ut skenan. " Hej theth äj mija. Nä jag sof inte".

Men ikväll är jag en duktig tant. Bläk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar