måndag 6 augusti 2012

Brasa!!!

Men va f-n....
Kommer hem från träningen och maken har börjat elda.. Nu är det något riktigt fel....
Men det var visst papper han eldade, räkningar som jag rensat ut. Men ser ni veden? Hmm.. Tror han längtar till hösten. Ok att det kändes lite höstligt i dag men det var ändå 17 grader.

Tur jag inte är höggravid... För när den tiden begav sig var det vinter och tanten svettades mer än Peter Harrysson i "Så ska det låta".. Jag gick, vaggade, runt i huset i trosor (sådana som går till armhålan typ, för det var bekvämast, bye bye string, de har för övrigt aldrig kommit in i lådan igen. Ett snöre mellan skinkorna, vad tänkte jag? Ok. Jag har heller inte de förstnämnda i lådan. Något mittemellan typ.) Oj, svävade visst iväg en smula.. I alla fall. Trosor på och endast linne gick jag där och svettades. Och då skulle han elda!
Jäkla vad arg tanta blev. Kunde inte förstå att han ändå kunde frysa. Att det var svinkallt ute tänkte jag inte på.
Men vi möttes någonstans på vägen. Han tände en mysbrasa och jag fläktade febrilt med en tidning framför nyllet.
Riktigt så illa var det inte ikväll. Bara nästan. Man blir varm i regnkläder när solen plötsligt kommer fram och man har inga bra kläder under. Men inte så svettig som Harrysson och höggravida tanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar