onsdag 22 augusti 2012

Detta ska jag bära med mig...

Fick paket idag. Men vi tar det från början..

Stressar som en gnu till förskolan idag. Köer på vägen hem. Springer in på förskolan med andan i halsen..
När dottern ser mig börjar hon gråta och säger att jag ska gå.
Ok.?
En av pedagogerna kommer och föser undan mig. Vänta lite säger hon. Bella har kämpat sista timmen för att bli klar innan du kommer.

Så kommer hon springande med ett paket. Älskade lilla tös.
Öppnade. Där i låg ett halsband.

"Detta ska du ha när du är i Uppsala! Säger hon med världens stoltaste leende.
Höll på att börja lipa. Ska vara borta fyra dagar från henne. Det längsta ever... Hon själv ser fram emot en pappa-mys-bus-helg. Vad jag kan höra på deras samtal så har de planer..

Så. Detta halsband ska jag alltid bära med mig i väskan. Ha det nära. Det ligger nämligen tusen ton tålamod, kärlek, glädje och stolthet i detta smycke. Gjort till mig. Av världens vackraste dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar