torsdag 2 augusti 2012

Pratar pratar

Jag har hittat mina likasinnade vänner. När man är i götet hos familjen så blir det alltid sent. De slutar liksom aldrig prata. Och inte jag heller. Fatta vad mycket vi måste gå igenom de gånger vi ses.
Så 01.30 gick tanten och la sig igår. Dotter vaknade 07.00. Bra i och för sig med tanke på att det snart vankas tidiga morgnar.

Trevligt var det i allafall och kräftorna var så megamastodont goda!

Nu låter jag mamman och pappan pyssla i huset för det vankas dopkalas för lilltösen. Jag tog med mig de tre småttingarna. Gick till lekparken. Sa hopp och lek till de två äldsta. Parkerade vagnen med den minsta i. Hon sover. Och är så snäll så jag fattar inte. Har inte hört det där hjärtskärande skriket en enda gång...

Själv parkerade jag kroppen på en filt. I liggläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar