måndag 3 september 2012

Vem tror du att du är?

Tittar just nu på detta program.
Sitter och funderar på hur det ligger till i min egna släkt. Tankegångarna hos tanten var precis: "Är väl inte så kul att söka mina egna rötter... På pappas sida var alla bönder och på mammas så satt finnarna i bastun och slog varandra med ris..." Så jäkla orättvis jag är! Vad har jag för rätt att tänka så? Jag har ingen aning om vad bönderna och finnarna gjorde långt bak i tiden. De kanske var kungar(!?), grevar, hovsömmerskor (farmor var en jäkel på att sy, knyppla mm), soldater, lärare,ja vad tusan vet jag??
Lite vet jag såklart. Men det ligger inte långt tillbaka i tiden.
Blev nu nyfiken på att veta mer. Gå låångt tillbaka.

Vet du vem du är? Vem var din farmors gammelmormors mammas pappas farfar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar