torsdag 13 september 2012

En vårdcentral nära dig

Oh my god. Kan någon erkänna att ni skulle kunna varit med om samma sak? Snälla. Eller är det bara jag?

Är ute och kör bil i jobbet. Känner att jag börjar bli lite nödig. Blir sedan själv i bilen och känner p a n i k. Måste besöka dasset NU. Har en bra stund kvar i bilen innan jag kommer fram till jobbet. Och där väntar direkt mer jobb.

Tänker på vart tanten kan få uträtta sitt behov. Har inte alls lust att stanna i samhället och leta skog.
Vårdcentralen! Yes! Det är alltid öppet och det kommer och går folk hela dagarna. S k i t bra.

Parkerar, småspringer in genom entrén. Letar upp wc. Gött. Sätter mig på dasset. Gött.
Märket att pappret är slut. Ser en s t o r rulle över spegeln. En sådan där megastor som man inte har hemma. Sträcker mig lite fiffigt upp efter den. ( Ja, ni förstår ju nu att röva har lämnat ringen och byxorna ligger fint utmed fotknölarna).
Får nästan tag på rullen.. Ja men då ska förstås rullfan bestämma sig för att dratta ner på golvet. När den nästan landat så nuddar den larmknappen!!!! Helvetesjävlaskit rent ut sagt. Piiiiiiiiiiiip!!!!!!!
Larmknappen som larmat är ensam nere vid golvet och det är en stor handikapptoalett. Den gröna knappen man återställer med är på andra sidan. Och jag kan inte springa över just i detta moment.

Knack knack.
"Hallå hur går det där inne"?
"Det går bra! Råkade av misstag komma åt larmknappen."
Tänker: "Tant! Öppna för Guds skull inte dörren!!!"


Gör det jag ska. Tänkte att jag skulle smyga ut sådär elegant som bara tanten kan. Dagen till ära i klackskor.. Öppnar dörren. Där står två söta små tanter.
"Gick det bra?"
"Å ja, det gjorde det".
"Har du läkarbesök nu"?
"Ehh... Nää. Hejdå."

Så ja tanten. Bra jobbat!

Jag fick en bra bilfärd tillbaka trots allt. Vem vet hur tanten hade rattat runt i trafiken utan att få göra sitt ärende.

Nödig? Besök en vårdcentral nära dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar