söndag 23 september 2012

Hej.

Hej Spexa.
Nu var det ett tag sen du flyttade. Tänkte på dig häromdagen när jag fick ett fnatt i skogen. Saknade då någon att springa med. För tanten i huset hinner inte med mig.
Jag mår bra. Faktiskt mycket bra. Jag känner mig mer lugn och tillfreds med mitt liv. Tanten, husse och söta Isabell verkar också mer nöjda med mig. Nu tar de sig tid att kela och mysa mer med mig. Även busa! Innan tror jag att de liksom inte ville för då skulle de ha koll på både dig och mig. Plus att de tänkte att vi har varandra. Men det är inte samma sak som att få kvalitetstid med människorna.

Tanten tränar mig mer. Och hon har blivit så jäkla noggrann och håller träningspassen längre, för jag behöver ju inte dela det med dig mer. Nu har jag varit så duktig att vi klarat ettan. Häromdagen hörde jag tanten säga att vi ska upp åtminstone till trean innan jag få pensioneras. Ska bli riktigt kul! Jag gör mitt allra bästa för det mesta, men när jag hör tanten haft en dålig dag eller är stressad, irriterad, då sprallar jag en del för då fattar jag inte vad hon menar. Nu gör vi en massa nya moment som jag inte kan så hon måste vara väldigt lugn och tydlig för att jag ska fatta.
Det bästa jag vet förutom lydnaden är när jag får jobba i sökrutan i skogen , leta efter lilltjejen i familjen och sist men inte minst mysa i soffan.
Det där myset i soffan hade vi ju inte så mycket av när du bodde här. Jag var tvungen att hålla koll på dig hela tiden.

Bella och jag har blivit riktiga kompisar. Hon är så go. Men ibland tror hon att hon är större. Hon säger fot, ligg, sök, varsågod mm. Nu lyder jag henne för hon har alltid godis att bjuda på. Och sa pratar hon tydligare.
Men tanten är ändå min favorit.
Jag märker att hon saknar dig och att hon ibland ångrar sig. Så fort man nämner ditt namn blir hon lite konstig och går gärna undan. Visst. Jag saknar dig lite med men jag och tanten hade aldrig blivit ett sånt här team om inte du hade flyttat. Då hade allt blivit halvdant och jag hade fått ett psykbryt.

Numera är jag med husse på jobbet. Så gött är det! Varje morgon går vi ca 20 minuter! Inte bara kissa och skita och sen till dagis. Nä, jag få vara med honom och hans kollegor älskar mig! Varje rast kommer de och kelar och ge mig äppelskruttar.
Är någon dag i månaden på dagis. Det är väl ok och rätt kul att tjena på de andra men jag är skittrött efter en dag där och känner mig stressad.

Men. Familjen har köpt två godbitar.. Men jag får inte röra dem. Fan de springer runt i sin bur och läskar mig.. Madicken och Elisabeth heter de visst. Ibland får de komma ut och bli matade med morötter mm. Då få jag vara bakom galler. Hade ju varit smaskigt att bara få smaka.
Fattar inte hur du kan vara vän med en kanin!! Vill du inte äta upp den? Har sett bilder där du ligger jämte hårbollen? Duktigt värre.

Som sagt. Jag har det skitbra. Aldrig mått bättre. Och jag hörde att du kommit till näst bästa familjen i stan. Känns bra vännen.
Saknar dig lite. Men mest är det tanten som saknar dig. Få se om jag få en annan kompis någon gång. I så fall är det när vi tävlat klart och att jag inte är alltför trött.

Tack för roliga år. Även om du var en pain in the ass... Men lite lärde jag dig? Ellerhur?

Puss och slick från din gamla vän Lexi.
Ps. Tanten hälsar och hoppas du glömt oss? Knäpp hon är va? Sen hoppas hon att du har förlåtit henne. Men det vet ju jag att du har. För så funkar ju vi fyrbenta. Tack för att du lät mig vara kvar hos tanten! Jag liksom gillar henne, men ibland går hon mig på nerverna. Ds

2 kommentarer:

  1. Fina fina Lexi.. Det ska du veta... Du bor hos världens finaste människor (men det visste du nog redan :)).
    Puss på er alla sex från Anna H

    SvaraRadera