tisdag 11 september 2012

V A R N I N G

Du som inte tål att höra personer skryta om sig själv. Sluta läs.

Kom ut från ett möte 16.10.
Hem.
Kastade in en banan i käften.
Kastade mig in i kylen. Ut med råvaror.
Fixade mat. In i ugnen.
Sprang(!) upp och hämtade dammsugaren. Städade bort smuts på nedervåningen.
Dammade snabbt av bord och bänkar.
Pratade med marsvinen. Gav dem lite gott.
Plockade ut diskmaskinen.
Åt.
Slängde in en tvätt i maskinen.
Handtvättade en blus.

Under denna tid tänkte jag tusen tankar. Planerade i huvudet.

Avslappnad? Nope. Men fick mycket gjort.
Inte konstigt man har hjärtklappning och huvudet snurrar.
Oh my god. Vad håller jag på med?
Men ibland måste man.

Nu är klockan 17.40.
Nu ska jag hämta dottern hos mamma och pappa.

Kände mig för en stund som en superwoman. Där ja! Nu skröt jag.

Men kvällen blir nu lugn. Och nu får jag tid att bara vara.

Svisch! Superwoman för en stund. Det var en upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar