fredag 21 september 2012

Det kan bli fel

Lediga dagen började med att dottern vaknade 5.30. Och det som stör mig lite är att jag är pigg då. En stund. Hoppar upp ur sängen. Busar. Gå ner och ska käka frukost. Då slår tröttheten till som ett slag i nyllet. Det är mörkt ute. Mörkt inne.
Ska göra min sedvanliga frukost med naturell yoghurt och flytande honung.
Råkar ta fel flaska. Hatar nougat. Bläk.
Makens flaska stod bredvid min.
Fick börja om. Nu är jag mätt och sömnig.
Ska ta en date med mr dammtrasa och dammsugare.

Ikväll vankas AW med bästa kollegorna.
Men innan dess har vi lovat att ta med dottern till "det högsta berget", Tabergstopp alltså. Hon tror att vi ska klättra upp. Som Dorafiguren gör. Oj så besviken hon kommer bli. För jag ska banne mig ta bilen. Har försökt förklara men hon förstår nog inte att man kan köra bil upp för ett berg. Hon har varit på toppen förr. Men har nog glömt.

En annan önskan från henne var att hon vill åka till Turkiet. Som hennes kompis Eddie. Hon har bett och bönat.
Svarade henne med att vi ska ju till fjällen i vinter. "Tjohoo va kul! Det är nästan som Turkiet! Tack mamma och pappa!"
Hehe. Hon har inte en aning vilken skillnad det är. Men det vet ju inte hon.
Nöjd dotter, frid i huset.

Vill bara tillägga att alla citat som jag skriver och som ploppar ur dotterns mun, är sanna. Kan förstå att det är svårt att tro att hon kan uttrycka sig sådär som hon gör. Men det gör hon. Art snacka har alltid varit hennes grej. Undra vem hon fått det ifrån??
Nu kommer massa nya ord som gör hennes meningar helt galna. Skitkul.

Igår frågade hon varför jag har hår på snippan. Hon trodde att jag har glömt att gå till frisören. Oh my god. Men det blir inget foto på det inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar