fredag 1 april 2011

Jippieeee!

Jag klarade tentan!!! Lyckades till och med få ett vg, så jag känner mig extra nöjd. Nu är en kurs avslutad, och på måndag börjar en ny. Konflikthantering heter den. Ska bli intressant!
Veckan har som vanligt gått i ett. Jobbat hela veckan. Samtidigt som jag har pillat och klurat med hemtentan och den jag opponerade på idag. Det gick vägen denna gång vilket är mycket skönt!

Helgen stundar och vi har inte så mycket planerat. Imorgon ska jag iväg en stund på morgonen för att följa med Marie när hennes Leon ska mentalbeskrivas. Ska bli kul! Kanske kan det bli så att jag få gå med Leon, om Maries ena hund Sonja väljer att pluppa ut puppisar då... Hoppas Sonja kniper igen till nio imorgonbitti, för då ska vi vara färdiga.

Ska försöka ringa en kvinna i helgen som har lydnadskurs på huskvarna hundklubb.. Är riktigt sugen att komma vidare med Lexi nu. Vi har haft ett uppehåll i tävlingslydnad nu. Men nu behöver jag nya idéer och nya ögon som kan kritisera och tipsa mig. Tävling har aldrig intresserat mig så mycket innan, men när man kämpar och kämpar så vill man ha lite lön för mödan och bekräftelse, samt att tävla för att komma uppåt i kunskap och moment! Därför är jag så sugen på denna kurs så vi kan sakta men säkert komma vidare och få nya utmaningar. Just nu så står jag och Lexi och stampar på samma ställe och ingen av oss trivs med det...
Hundplaner för våren är annars att försöka gå ett appelspår med Lexi. Dags att ta fram rådjursklövern och blodet ur frysen! Tur att vi lyckats ta fram rätt kött än sålänge till middagarna....
Spexa ska jag ställa ut i juni. Hon är mer kompakt och fyrkantig än Lexi, så vi kan ha en chans att få bra bedömning. Annars är ju vår modell av labradorer small, jämfört med utställningslabben som är modell xl!
Spexa och jag börjar fungera bra ihop nu. Hon är så försiktig och på gränsen till vek, så det har tagit sin tid att bli ett team, men hon är superbra!

Nog snackat om hundar.... Skön helg väntas och jag hoppas på sol. Eventuellt ska jag göra premiär med löparskorna för detta år... Pust... Men det är alltid värst de första veckorna. Men hör ni någon flåsa och dödsskippa efter andan, så är det mig ni hör:-) !

Trevlig helg vänner! Ta hand om er själva och dem i er närhet! Viktiga grejjer det där!

Ps. Nu ska jag göra er nyfikna....det blir en långkörare för jag kan bara säga A och kan inte säga B förrens efter sommaren..hihi..elakt va. Men jag hörde en god nyhet idag, som i förlängningen kan bli toppen för mig! En liten sten lättade från hjärtat idag. Skönt med sådana nyheter! Men som sagt...det finns bara ett A än, men nu få nöja er med det och samtidigt hålla en tumme för mig!

1 kommentar:

  1. ååå nej, en nagelbitare! Jag är redan nyfiken på vad detta kan gälla och nu kommer jag spekulera vilt! Fast jag trooor att jag kan ana lite vad det handlar om...eller inte! Kul med tentan iaf, grattis! Och behöver du en hjälpreda med hundarna så vet du var hon finns. KRAM på er där på landet!

    SvaraRadera