torsdag 14 april 2011

Jag gjorde det!

Sidecut! Japp! Igår var jag hos underbara Gudrun igen och klippte mig. Rakapparaten fram! Känns faktiskt bra. Längre på ena sidan och kortkort på andra. Men Mathias tyckte det var lite väääl kort. Jajja, han vänjer sig!

Har en sådan där fruktansvärd, helvetes förkylning nu... Ni vet när man  ser ut som en clown på näsan, den rinner och man snörvlar och känner sig väldigt ofräsch! Det är nästan bättre att man blir superkrasslig så man blir tvungen att ligga hemma och tycka synd om sig själv. Idag måste jag vara i skolan. Vi ska spela rollspel och jag ska vara läraren som ska förmedla mellan ett bråk.. Känner sådär för det nu, men men, det ska nog gå bra.

Imorse var jag världens sämsta mamma...enligt Isabell i allafall. Hon fick inte chips till frukost. Hujeda mig vilket temperament hon kan plocka fram! Hon satte sig och tjurade på toa och sa massa saker till mig som hon lärt från LOTTA PÅ BRÅKMAKAREGATAN! Gillar inte den filmen alls längre, finns inget som är bra med den just nu...
Efter 10 min när jag ska att jag skulle åka, kom hon fram och kramade mig och sa: Jag älskar dig mamma! GULLUNGE! Du få ha dina utbrott, det är helt ok, bara de slutar såhär bra varje gång..=)
En flaska fil i munnen på ungen, in i bilen, snoret rinner och vi är på väg. Hon till sitt och jag till mitt.

Nu ska jag sätta mig med de där jäkla artiklarna. Har tagit med mig engelskalexikon..Den väger 40 kg, så det vore väl ..... om jag inte fattar den nu!

Var på ny kurs med Lexi i tisdags. En riktig AHA-upplevelse vill jag lova! Nu rackarns ska vi göra rätt från början och bli bäst!

Trevlig dag vänner!

1 kommentar: