fredag 29 april 2011

Idag är det segt!

Grimas 1

Grimas 2

Lycka!

Tittut! Vem där?

Här är jag!
Ojojoj...Kommer inte igång med plugget..Riktigt tråkiga artiklar att ta sig igenom. Började kolla foton på datorn istället. FY! Inte okej Mia!

Idag är jag ensam hela dagen. Mathias ska hjälpa farfar Kent med något i husvagnen i Falkenberg och Isabell ska sova hos mormor och morfar. Så jag MÅSTE plugga klart nu för på måndag är det jobb, tisdag ska jag granska och opponera andras uppsatser, onsdag så ska artikelhelvetet redovisas, torsdag jobbar jag och på fredag är det slutseminarie. Så kom igen nu Mia!!!
Efter nästa vecka är det bara en kurs kvar. Vart tog vårterminen vägen? Ska tiden gå såhär fort så kommer jag snart sitta på något äldreboende och vänta på mat som jag knappt kan tugga...Hmmm otäcka tanke! Det dröjer lite till i allafall.

Vad jag kommit på är att jag har aldrig pluggat såhär effektivt någonsin. Kan det bero på att man har barn? Nu lämnas Isabell hos dagmamma, och bara för att det är tomt på schemat så innebär det inte ledighet utan hemmastudier. Då åker jag verkligen hem och pluggar (nja, idag är det lite trögt..). För inte kan man fara runt på roligheter och annat strunt när man har dottern borta pga studier. Nä, det var faktiskt inte så svårt att plugga när man har barn. Sen kan det kanske bero på att motivationen är på topp för att jag är klar snart med min utbildning.
 Nu söker jag jobb för fulla muggar. Håll en tumme för mig! Har ingen som helst lust att gå till arbetsförmedlingen och stämpla! Nope!

Snart kommer magra Jenny med lunch till mig, sen ska hon jobba så då få jag plugga. Sen städ, ut och lägga blodspår i skogen till imorgon bitti då jag ska träna hundarna med Marie. När Mathias kommer hem ska jag bjuda honom på räkor (vitt vin som bara jag dricker), jordgubbar, grönsaker, gott bröd..MUMMA! Lite romantiskt med va??? hihiiii. Lovar att kvällen slutar med att vi ligger i varsin soffa och saknar Isabell när det är "så ska det låta", hon rockar nämnligen fett till detta program!
Vad ska Du göra i helgen?
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar