fredag 8 april 2011

Trött...

Ojojoj... Skönt med fredag. Ligger i soffan och päser. Tror minsann att vi kommer släcka ner huset inom några minuter för att sova en god natts sömn, vakna och ha familjegos med långfrukost.
Vet inte om jag är en liten tyrann ibland. Men för mig är det viktigt med gemensamma måltider med hela familjen. Jag har lyckats få frukostbordet på helgen, innehållande hela familjen! Ofta kanske man låter mamman sova en av helgdagarna och pappan en. Men det är de enda dagarna vi är hemma tillsammans och då finns det inget mysigare än att ha långfrukost! Vi har väl haft turen med oss, för Isabell har sovit bra i två år. Ett tag var det sådär, men då sket vi i det där med att hon ska sova själv i sin säng...för då sov hon inte. Och nu är det lugnt på nätterna och oftast sover hon mellan oss. Ibland väljer hon själv sin säng och det är ju bra!
Kanske inte är någon tyrann i allafall... För Mathias är ingen kvällsmänniska han heller direkt, så vi få sova våra timmar. Så jag är glad över vår lilla regel på helgen:-) .

Inatt har det inte blivit många timmars sömn dock. Maries tik har fått valpar. Tyvärr kejsarsnitt och tyvärr var det svårt för Sonja att acceptera valparna. Så jag och Marie har suttit hela natten för att få i dem mjölk.. Men de har klarat sig hittills. 02.30 åkte jag därifrån inatt... La fram kläder för jobbdag och förberedde det mesta. Visste att jag skulle vara trött. Men inatt har Bellabus hostat och snorat, och hon var hängig i morse så vi var hemma. Vi har myst och vilat middag och det känns som att det var det som behövdes för henne, för nu är hon pigg.

Ikväll var morbror Markus här. Vi har lagat egengjorda hamburgare, klyftpotatis och sallad. Mums!

Godnatt vänner. Önskar er en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar