tisdag 5 april 2011

Plocka blåbär mamma?

Igår var familjen på en skogspromenad. Vi samlade kottar, tittade på myrstackar, hundarna sprang som tokar och Isabell letade blåbär. Lilla gumman, då får du leta. Hon älskade att gå ut och plocka blåbär i fjol och nu märker hon att snön försvinner och då ska det minsann finnas blåbär! Hittade en gammal bild när vi var ute och plockade de goda blåbären. Jag längtar med!!!!

Just nu är det en period där jag funderar på framtiden. Mina favoritord är Carpe Diem. Och egentligen ska jag väl tänka lite mer på dagen och ta vara på den. Men man får samtidigt inte vara dum och bara gå och tänka att allt löser sig utan att man kämpar lite... Är ju klar med min utbildning i juni. I ca 6 år har jag vetat vad jag ska göra efter varje sommar. Men nu är jag där.. Känner mig som ett frågetecken som helst av allt vill bli en stor smileygubbe! Det ser inte ut att finnas så mycket jobb inom läraryrket, men det kanske kommer. Men det är det som är jobbigt, att inte veta. Man har ju hus och familj som man vill ha ett tryggt liv med och då går det inte att springa runt som i en bubbla och hoppas allt ska lösa sig. Oftast gör det ju det, och jag har eventuellt en plan B, men det innebär att lärarmia får stiga åt sidan och jobba med annat ett tag. Men för mig gör det inte så mycket, även om jag helst av allt vill vara kring elever. Men att få ett jobb, en lön och dessutom syssla med något kul är faktiskt inte så tokigt..eller?? Det viktigaste för mig är att äntligen ha en utbildning i ryggsäcken, sen är det fritt fram att söka jobb. Kanske det dröjer ett tag, men vad tusan gör det egentligen? Alla erfarenheter är bra grejjer att stoppa ner i ryggan!

Vet inte varför jag är orolig egentligen? Om nu plan B går i lås så borde jag vara själaglad över att ha ett jobb! Att slippa stämpla! Kanske är det förväntan från andra, som förväntar sig att man ska ha ett lärarjobb när man är klar. Men en anställning ingår ju inte i lärarexamen...tyvärr!
Nää....jag får nog coola ner mig och följa min magkänsla. Brukar väl oftast bli bäst så. Så man inte ångrar sig sen och står utan arbete fast man hade chansen.
Puh! man blir lite trött i huvudet när man går och tänker och tänker...Men det ingår i livets resa antar jag!

Nu mina vänner ska jag laga middagen till ikväll innan jag åker in till skolan. Skönt att ha det klart.
 Isabell skulle till biblioteket idag med dagmamma, så jag fick lämna henne lite tidigare annars hade det krockat med lämningen senare när jag ska till skolan. Isabell ska dessutom följa  med världens bästa mormor (Isabell avgudar henne!) för att klippa sig. Ska bli spännande att se hur detta kommer gå!

Ha en underbar dag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar