måndag 21 mars 2011

Pluggdag

Idag är det studier som gäller.Heeeela dagen ska jag sitta. Ligger före med hemtentan. Den ska inte vara inne förren nästa onsdag nästa vecka. Men jag tänkte ge järnet nu så jag kan släppa den sen. Antingen få jag vara ledig lite nästa vecka eller så behöver jag hoppa in som vikarie så det blir bra vilket som.

Har mina små fyrbenta älsklingar hemma idag. De tycker det är pisstråkigt att vara hemma med matte en dag som denna. Jag sitter ju bara och läser. Men vi har små mysstunder ändå, och om en stund ska jag ge mig ut på en promenad med dem.
I fredags skadade Lexi sin ena trampdyna. Jag, Bellabus och hundarna busade i snön och rätt som det var såg vi massa blod i den vita snön.. Isabell blev jätteledsen! Hon är inne i någon fas där hon ska sympatigråta och har empati till tusen. En bra egenskap som är kanonviktig tycker jag, men att gråta varje gång någon annan är ledsen, eller slår sig kan väl bli jobbigt i längden. Men det är väl något hon ska igenom nu antagligen.
Som tur är så var det trampdynan vid sporren på frambenet, så hon går inte på den. Jag fick snabbt åka in till djursjukhuset, då jag visste att de har bra "stövlar". Så det få hon gå med nu och vara kopplad! Till hennes förtret...Hunden som älskar springa i skogen.. Men men, det blir nyttig koppelträning.

Ikväll sticker jag till frissan! GOTT!

Ha en fin dag mina vänner!

1 kommentar: