onsdag 16 mars 2011

Familjen på landet är......

.....redo för solen! Hihi! Visst är vi coola!
Isabell tyckte att hundarna skulle ha brillor med...lite svårt kanske.
Varit ute en sväng nu och apporterat med hundarna. De älskar det! Ser fram emot våren då vi ska träna sök och spår. En lagom varm dag, solsken, goa hundvänner, kaffekorg och aktivitet i skogen...det är grejjer det!

På tal om något helt annat. Har ni mina vänner problem med att bestämma frisyr? Herregud säger jag bara! Jag och mitt hår är som ett gammalt gift par, som tetas,retas och älskar varandra! Sist jag var hos min underbara frisör Gudrun så sa jag att kort frilla få bli min grej. Häromdagen såg jag bara långhåriga tjejer med fint blankt hår som låg som siden på ryggen. Det ska jag ha tänkte jag då! Nu ska det växa! Frågade vad Mathias tycker och han säger givetvis att jag är fin i allt....hmmpf! I neede the truth and advice honey! Jajja. Han vågar väl inte säga något annat när det gäller mitt skötebarn..håret!
Men! Då kom jag på i morse att det kanske inte är så smart att ha det på utväxt under sommaren. För något jag hatar är när man badar och är på stranden med halvdant hår! Ni vet, (ja ni som har erfarenhet av kort) den där frisyren som blir efter badet...fluffigt, ser ut som en mössa, inga stylingprodukter utan helt natural! Fy fasicken! I hate it! Antingen långt eller superkort på sommaren. Superkort innebär inga sådanahär problem (ja, för mig är det problem!), det bara är där. Vått som torrt, blir liksom ingen skillnad...
Åååå, what to do? Nu har jag bokat klipptid på måndag. Så är det ingen som övertalar mig till dess så snaggas det igen. Bättre att spara till hösten.
Jag ska leta fram gamla kort och lägga in här så får ni se hur jag har sett ut. Ge er åsikt!

Kort hår= lite fix och trix på morgonen, går snabbt.
Långt hår= plattång om det ska se någorlunda ut, eller tofs, eller jobba fram lockar... Lite mer tidskrävande med långt hår faktiskt....
Mamma, du sitter väl och asgarvar nu? Du har ju levt med mig och mitt hår i 30 år. Det är en intressant resa! Kan man ha hårstörningar?

Fred och kärlek på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar