tisdag 1 november 2011

Idag är jag....

.....helt slut. Kanske inte så roligt att läsa om, men va tusan. Jag bloggar om min vardag och i ärlighetens namn så kan man inte alltid vara på topp. Ellerhur?
Dagen på jobbet gick så snabbt! Timmarna mellan 8.00 till17.30 bara rasslade iväg. Fick dock en del gjort och idag kunde kollegorna sitta och tjöta lite extra. Som inte alltid hinns med när det är skola och arbete.

När jag satt i bilen hem var jag helt färdig. Vet inte riktigt varför men det enda jag längtade till var att komma hem till familjen och umgås. Få krama, hålla om och fråga min dotter hur hennes dag hade varit. För det är en av de bästa tiderna på dygnet. Krypa upp i soffan med mitt hjärta och få höra henne berätta om sin dag.
När jag kom hem var det tyst i huset. Möttes av två glada hundar och min underbara Mathias. Men Bella hade somnat! Hon hade varit så trött att hon somnat i soffan. Stumpan min..... Det ställer till det att ändra till vintertid..
Så kan det gå.

Nu är jag ledig!
Äta frukost i pyjamas, gå i skogen, baka, träffa vänner och bara få va och njuta är något jag längtar till. Och vi ska njuta, jag och min älskade tös!

Nu få jag njuta av sällskapet av mannen i soffan bredvid.

Imorgon känns nog allt bättre igen;-)

Vad gör Du på dagarna? Vad ger Dig energi? Och vem är Du därute som läser? Hehe, liten läxa till er från mig.

CARPE DIEM

1 kommentar:

  1. Låter underbart med semester, är det resten av veckan eller? Själv är man ju hemma lite mer ofrivilligt... Skitrygg! Vardagen är verkligen inte alltid roar röd och i sin egen blogg får man gnälla hur mkt man vill! Kul att följa din vardag igen!!!

    SvaraRadera