torsdag 30 juni 2011

Köpte mig en....

....en långklänning samma dag som jag hade min sista examination.. Fina färger och jag tänkte att det kunde bli en klänning att ha på stranden, vardag och fest. Fin tanke Mia, men fel.. Fel, fel, fel!!!
När jag stod där i provhytten såg det såååå snyggt ut. Frågade även tjejerna i butiken och de sa åååå vad fin den är!!! Jag kände mig som värsta (-rund & go, med rediga bildäcks-) modellen och blev så nöjd. Vad de skulle sagt och inte sa var: "vad fin den är på DIG! Visst tusan är klänningen snygg, men not on Me!
Hade den på Mathias kalas, men varje gång jag gick förbi spegeln såg jag bara ett par stoora överarmar, små bröst (som vanligt), och värsta magen! Resåren slutar precis nedanför taxöronen, och sen liksom putar det ut. Fick nästan fråga mig själv om jag var gravid eller inte...det är jag inte! Och ska då inte se ut som jag är det!
Fasicken, knappt jag vill ha den på mig hemma, om någon plingar oväntat på... Men det har jag ändå, för den är fantastisk skön!! Kan tänka mig att ha den på stranden också... Tur den var billig.

Nä, jag ska gå på jakt efter en långklänning med lite bredare axelband,utan resår...det kan bli fint. Men tar hellre med mig en vän som är ärlig än frågar personalen igen...inget ont om dem, brukar gilla dem och få hjälp, med denna gång hade de fel, fel, fel!

En bra dag idag. Varmt och svettigt men bra. Var på utflykt till gränna i jobbet och hade mycket trevligt. Då slog det mig att det är sista sommaren på bst (man ska aldrig säga aldrig) och jag kommer sakna det! Kollegorna och klienterna. De har lärt mig mycket! Otroligt mycket.
Kommer sakna dem alla.

Nu nyheter på tv. Jag och Mathias satt ute innan och spelade kort. Så kul! Skrutt somnade innan oss för en gång skull och vi två fick lite tid till tjöt och spel. Njuta av sommaren!! Just nu är allt, precis allt så himla bra!!!

Önskar dig en skön kväll min vän! Kärlek!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar